sobota, 8 lutego 2014

Cebulki w czerwonym winie z adzuką

Zainspirowałam się tym przepisem, ale postanowiłam go zmienić, bo same cebulki to było dla mnie za mało. Myślałam i myślałam przez kilka dni, aż grzebiąc w szafce w poszukiwaniu czegośtam, natrafiłam na adzukę. No i mnie olśniło!

CEBULKI W CZERWONYM WINIE Z FASOLĄ ADZUKI
szklanka ugotowanej fasoli adzuki
1/2 kg małej cebulki
1 szklanka czerwonego wytrawnego wina
2 łyżki miodu
2 łyżki octu balsamicznego, ja miałam winny...
2 liście laurowe
szczypta cynamonu
1/2 łyżeczki tymianku
pieprz
oliwa


Cebulki obieramy. Możemy zostawić im dupki, bo bez nich mogą się rozlecieć. Większe możemy przekroić na pół albo ćwiartki. Na patelni rozgrzewamy oliwę i przesmażamy cebulki. Po jakichś pięciu minutach dodajemy wino, liście laurowe, cynamon, tymianek i ocet. Gotujemy tak na średnim ogniu aż wino wyparuje i zmieni konsystencję na gęstawy sos, a cebulki zmiękną. W tym czasie dodajemy fasolkę. Gotujemy tak jeszcze chwilę aż fasolka się podgrzeje. Kiedy będzie już prawie dobra dodajemy miód. Wszystko dokładnie mieszamy i jemy z grzanką. Smacznego!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz