poniedziałek, 13 stycznia 2014

jarzynowe frytki i chińskie kotlety

O ile zwykle nie mam kłopotu z wymyślaniem przepisów, ba, muszę robić sobie listę co ugotować najpierw, o tyle z posiłkami bezglutenowymi mam już lekki problem. Jak na złość ciągle chce mi się produktów mącznych.
Żeby udobruchać zachciankę zrobiłam bezglutenową pizzę na spodzie gryczanym, ale ciasto było słabe, suche i gliniaste. Dlatego nie podaję nawet przepisu. Poza tym wydaje mi się, że gryka nie pasuje do pizzy.
Dziś na obiad natomiast kuchnia wydała bardzo smaczne kotlety chińskie z frytkami:

JARZYNOWE FRYTKI
dwie pietruszki, pół sporego selera, dwie marchewki i ze 4 ziemniaki kroimy w słupki, układamy na blasze, posypujemy solą, ostrą i słodką papryką, kropimy oliwą. Pieczemy około 30 minut.

CHIŃSKIE KOTLETY
torebka ugotowanego ryżu
dwie łyżki kukurydzy
ćwiartka papryki
łyżka siemienia lnianego
otręby gryczane
pół łyżeczki słodkiej i 1/4 łyżeczki ostrej papryki
sól, pieprz

Z siemienia robimy gluta, zalewając je około łyżką wrzątku. Paprykę siekamy drobno. Mieszamy z ryżem, kukurydzą, siemieniem i pomalutku ugniatamy dosypując po trochu otrębów, aż kotlety zaczną się lepić. Kiedy będą ok, smażymy.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz