poniedziałek, 2 września 2013

kremowe złoto

Lubię kremowe sosy. Trochę kwaśne, trochę gorzkawe, gładkie. Idealne do żółtej cukinii i do baby patisonów. Sos jest ekspresowy. Robi się go właściwie na jednym wdechu.



ŻÓŁTA CUKINIA W SOSIE ŚMIETANOWYM

jedna żółta cukinia, pokrojona w talarki
cebulka nie za duża, pokrojona w kosteczkę
1/4 szkl białego wina
oliwa
1/2 szklanki śmietany 30%
sól, pieprz, tymianek
penne

Na oliwie podsmażam cebulkę na szklisto. Dorzucam cukinię, przesmażam delikatnie, wlewam wino, redukuję, doprawiam, wlewam śmietankę, redukuję, w między czasie gotuję makaron penne, który kiedy jest gotowy odcedzam, mieszam z sosem i jem, aż mi się uszy trzęsą!

Przepis znalazłam dawno temu na jakimś blogu. Próbowałam go później odszukać, bo nie byłam pewna proporcji, przypraw, ale niestety nie znalazłam. Tak, czy siak autorowi dziękuję. Jest to jeden z moich ulubionych sosów!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz