poniedziałek, 14 kwietnia 2014

tarta z kolorowymi paprykami i czerwoną soczewicą

Mało mam ostatnio czasu na pisanie. Mało też eksperymentuję w kuchni. Mam nadzieję, że niedługo się to zmieni. Na obiady podaję szalenie smaczne, ale za nudne na bloga warzywa gotowane na parze posypane tartymi, twardymi serami i polane masłem klarowanym. Brokuły, kolorowe kalafiory, fasole mamuty. Czasem usmażę do tego sadzone. Kaszę jaglaną podałam z usmażoną cukinią, różowym bakłażanem i pomidorkami koktajlowymi, posypane przyprawą bruschetta. No i nagle w mojej lodówce pojawiły się kolorowe papryki, które dostałam w prezencie. Leżały, leżały, czekały, a ja jakoś nie miałam do nich zapału. Nagle przypomniałam sobie przepis z czasów archaicznych, kiedy to uczyłam się gotować (tak, jakbym teraz się nie uczyła ;)). Nie wiem, skąd go wzięłam, więc trochę zaimprowizowałam.

TARTA Z KOLOROWYMI PAPRYKAMI I SOCZEWICĄ

ciasto:
250 g mąki pszennej
125 g masła
szczypta soli, taka od serca
4-5 łyżki zimnej wody

Ciasto zagniatamy na gładką masę. Jeśli jest za suche możemy dodać jeszcze jedną łyżkę wody. Wkładamy do lodówki na 30 min.

farsz:
szklanka czerwonej soczewicy ugotowanej na miękko, prawie się rozpadająco
pół papryki żółtej, pół zielonej i co najmniej jedna duża czerwona
pół puszki pomidorów krojonych
czosnek
łyżka pasty curry (ewentualnie zwykłego - sypkiego curry łyżeczkę, pół łyżeczki papryki słodkiej i pół ostrej)
20 g świeżych lub 6 g suszonych drożdży
opcjonalnie do posypania twardy tarty ser lub płatki drożdżowe
sól i pieprz
oliwa

Na patelni rozgrzewamy oliwę, a w tym czasie szybciutko kroimy papryki w kostkę. Pokrojone wrzucamy na patelnię i chwilę dusimy. Dodajemy czosnek, pomidory, przyprawy i dusimy do zredukowania soku z pomidorów. Można dodać łyżeczkę koncentratu pomidorowego do zagęszczenia. Dodajemy soczewicę, gotujemy jeszcze chwilkę i zdejmujemy do przestudzenia. kiedy farsz będzie letnio - ciepły, nie gorący! dodajemy drożdże i dokładnie mieszamy całość. Doprawiamy.
Ciasto wykładamy do formy do tarty i podpiekamy około 10 minut w 180 stopniach. Po tym czasie wykładamy farsz i pieczemy 25-30 minut posypane płatkami drożdżowymi lub twardym serem.
Smacznego!




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz