niedziela, 27 października 2013

pizza!

Co ci zrobić na obiad?
Miałaś zrobić pizzę.
[konsternacja] Przecież wczoraj była pizza...
To może być znów!

Z pizzą mam problem. Wypróbowałam już dziesiątki przepisów na ciasto i zawsze albo były za puchate, za grube, za twarde, za miękkie, za ciastowate, za... poza tym drożdżowe, jak to drożdżowe, długo się robi. To nie jest ciasto na szybki obiad w 15 min. Ale w końcu znalazłam. Pizzowi tradycjonaliści mnie wyklną. Ciasto na proszku do pieczenia, ale ma wszystko co domowa pizza ma mieć. Łatwo się wałkuje, jest cienkie i chrupkie Dla mnie w sam raz.



IDEALNE CIASTO NA PIZZĘ
2 szklanki mąki pszennej 
1/3 szklanki oleju
2/3 szklanki mleka 
2 łyżeczki proszku do pieczenia 
szczypta soli

Wszystkie składniki mieszam razem i ugniatam na elastyczne ciasto. Wykładam je do formy, a na nie składniki do pizzy. Piekę około 20 min i gotowe!

1 komentarz: