piątek, 20 grudnia 2013

opętanie

Sprawa wygląda tak: zbliżają się święta, nie mam na nic czasu, biegam jak kot z pęcherzem, ale właśnie wtedy, właśnie kiedy przez brak czasu zapominam o piciu i jedzeniu wpadam na ABSOLUTNIE GENIALNE POMYSŁY żeby sobie ten czas jeszcze skrócić. Ale z drugiej strony...
Tym genialnym pomysłem było zrobienie w tym roku hendmejdowych prezentów. Pudełko czekoladek, mydełka, kule musujące do kąpieli...
Na początek zajmę się mydełkami.
Niestety nie dojechało do mnie pudełko z NaOh. Miałam naprawdę wielką nadzieję, że pobawię się w małego chemika i zrobię naprawdę swoje mydło. Ale jak to przed dedlajnem, często coś nie wychodzi jak się chce. Nie tracąc rezonu znalazłam przepis na mydełka na bazie Białego Jelenia. No to miska w ruch i robimy.
Mydełko z zielonej herbaty i cytryny.
W kąpieli wodnej rozpuściłam starte na tarce mydło. Dodałam trosinkę wody, żeby się lepiej topiło. Jak już było gotowe dodałam  zawartość ekspresowej torebki zielonej herbaty, startą skórkę cytrynową i kilka kropel olejku eterycznego cytrynowego. Na dnie silikonowej foremki do muffinów ułożyłam pół plasterka cytryny i listek zielonej herbaty. Na to wylałam masę. Poczekałam dzień, wyjęłam i gotowe!
Mydełko z kawy i pomarańczy.
Mydło przygotowałam jak wyżej. Do masy dodałam fusy z jednej kawy, skórkę startą z pomarańczy i kilka kropel olejku pomarańczowego.
Mydełko o zapachu róży z wiórkami kokosowymi.
Mydło przygotowałam jak wyżej. Do masy dodałam wiórki kokosowe dwie łyżki i kilka kropel olejku różanego. Na dno foremki wrzuciłam suszone płatki róży. Zalałam, poczekałam dzień aż wystygnie i już.
Wszystko do celofanu i pod choinkę.
Mydełka niestety nie są do końca takie jak bym chciała. Wiadomo jaki jest Biały Jeleń. To nie jest mydło super nawilżające skórę. Dodatkowo użycie kawy poskutkowało tym, że woda barwi się na brązowo. Niby nic wielkiego, ale niektórym może to przeszkadzać. Mydełka mimo to rozdam choćby dlatego, że są ładne i moje. A z czasem będę się rozwijać :)

musujące kule do kąpieli, przepis wkrótce!



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz