sobota, 15 marca 2014

tort z kotkami i lentilkami

Kolejne urodziny dziecka. Dziewczynka, która lubi kotki.
Tort miał być czekoladowy z tradycyjną masa maślaną.
Blaty zrobiłam z tego przepisu, a krem maślany jak niżej.

KREM MAŚLANY
jajko
2/3 szkl drobnego cukru
kostka masła
1/3 szklanki kakao
1 łyżka spirytusu

Jajko ubijam w kąpieli wodnej z cukrem do puszystości. Kiedy będzie ok, dodaję po trochu do ubitego wcześniej na puch masła. Dodaję kakao, miksuję nie za szybko. Na koniec dodaję spirytus.

Przełożyłam go konfitura wiśniową.
Polewę wzięłam od ChilliBite, tej której używa do tego świetnego murzynka. Cytuję:

Domowa polewa czekoladowa

110g cukru
30g wody
125g masła (kiedyś używałam margaryny  Kasi)
20g ciemnego kakao  - używam Decomorreno
Wszystkie składniki rozgrzej w rondelku i gotuj na małym ogniu 5 minut. Odstaw do przestudzenia i gdy polewa już całkiem wystygnie, pokryj nią ciasto. 

Po złożeniu tortu i oblaniu go polewą, boki posypałam kolorową posypką, a na górze zrobiłam rant z lentilków.
Kotki kupiłam na Allegro.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz