wtorek, 4 marca 2014

pieczone pierożki z kaszą gryczaną

Zrobiłam pyszne, puchate pierożki. Zainspirowałam się tymi. Ale zrobiłam je tak:

PIECZONE PIEROŻKI Z KASZĄ GRYCZANĄ
Farsz:
1,5 woreczka ugotowanej kaszy gryczanej
kostka twarogu chudego 200 g
6 suszonych pomidorów pokrojonych w kostkę
garść posiekanej rukoli
garść posiekanych orzechów laskowych
łyżka sosu worcestershire 
sól i pieprz

Ciasto:
500g mąki 
paczka drożdży instant - 7g
2 jajka
50 ml oliwy
200 ml kefiru lub maślanki
pół łyżeczki soli
łyżeczka cukru


Składniki na ciasto zagniatam dokładnie, aż będzie gładkie. Odstawiam na jakieś pół godziny, żeby sobie odpoczęło i podrosło.
W tym czasie przygotowuję farsz. Kaszę zazwyczaj gotuję dużo wcześniej np rano lub wieczorem. Wszystkie składniki dokładnie mieszam i sprawdzam, czy są odpowiednio doprawione.
Ciasto rozwałkowuję dość cienko i wykrawam szklanką kółka. Na każde nakładam łyżkę farszu i sklejam. Smaruję rozmąconym jajkiem lub oliwą. Można posypać sezamem. Piekę około 20- 30 minut w temperaturze 180-200 stopni.
Świetną parą jest jogurtowy sos czosnkowy.
Jako ciekawostkę powiem, że wypróbowałam sos partyzancki, czyli: z braku jogurtu w domu wymieszałam łyżkę majonezu z dwoma łyżkami mleka, rozmieszałam na gładko, dodałam czosnku, trochę pieprzu i soli i... powiem wam, że spodziewałam się tragedii, a było zjadliwe! No to mamy sos ratunkowy ;)
Smacznego.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz