sobota, 8 lutego 2014

Risotto z batatem i selerem naciowym

Potrzebowałam szybkiego obiadu dla pacjenta szpitalnego. Miałam batata, miałam seler, miałam ryż. Prosty rachunek.

RISOTTO Z BATATEM I SELEREM NACIOWYM

1 szklanka ryżu do risotto
cebula
3 łodygi selera naciowego
garść fasolki szparagowej
1 batat
pół szklanki białego wina
2 szklanki bulionu warzywnego
1/4 szklanki śmietanki 30%
pół łyżeczki tymianku
łyżka świeżego, posiekanego koperku
1/4 szklanki parmezanu
sól
pieprz

Cebule pokroiłam w drobną kostkę i przesmażyłam na oliwie. Dodałam do tego ryż do risotto i przesmażyłam trochę, żeby zrobił się lekko przezroczysty. Na to wrzuciłam batata pokrojonego w nie dużą kostkę, garść fasolki i selera pokrojonego w drobne plasterki. Wszystko jeszcze chwilkę przesmażyłam i zalałam winem. Poczekałam aż trochę się wchłonie, dodałam koperek, tymianek, 1/3 łyżeczki soli i 1/4 pieprzu i zalałam szklanką bulionu. Mieszałam, mieszałam i mieszałam, aż ryż go wchłonął. Dolałam kolejną porcję i tak w kółko, aż ryż wypił cały bulion, który miałam przygotowany. Na koniec gotowania dolałam śmietankę i dosypałam trochę parmezanu. Gotowe!
Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz