sobota, 8 lutego 2014

Kapusta duszona po czesku

Jak już pisałam w poprzednim poście, jestem na etapie testowania Smakowitej Pajdy. Wybrałam opcję Smakowitej Pajdy z ziołami ogrodowymi. Smalczyk zaskoczył mnie tym, że nie ma w nim chemii (duży plus!), jest zdrowy i bardzo smaczny, świetnie doprawiony. Może to proste, ale w kwestii wyboru zdrowych produktów dużo znaczy. Dodatkowo z czystym sumieniem mogę stwierdzić, że może konkurować ze smalczykiem mojej babci, która jest mistrzynią w tej dziedzinie :)
Tym razem na Smakowitej Pajdzie udusiłam kapustę, która stała się wyśmienitym dodatkiem do kotletów z buraka.

KAPUSTA ZASMAŻANA NA SMAKOWITEJ PAJDZIE Z ZIOŁAMI OGRODOWYMI

 pół główki kapusty włoskiej
mała cebulka pokrojona w kosteczkę
dwie łyżki smalczyku z ziołami ogrodowymi Smakowita Pajda
pół szklanki białego wina pół wytrawnego
sól, pieprz i szczypta kminku do smaku
łyżka mąki do zagęszczenia

Kapustę siekamy drobno. W garnku rozpuszczamy smalczyk, przesmażamy cebulkę i wsypujemy kapustę. Podlewamy winem. Dusimy do momentu kiedy kapusta będzie odpowiednio miękka. Jeśli będzie potrzeba, można podlać wodą. Pod koniec gotowania wsypać mąkę i dokładnie wymieszać. Doprawiamy solą i pieprzem i podajemy np z:

KOTLECIKI Z BURAKÓW I KASZY JAGLANEJ

szklanka kaszy jaglanej ugotowanej wcześniej i ostudzonej
około 5 buraków wcześniej upieczonych w folii i startych na tarce o grubych oczkach
sól i pieprz do smaku
pół łyżeczki oregano
czosnek - 2 ząbki
otręby (jakiekolwiek - ja użyłam gryczanych) lub sezam do obtoczenia
jajko

Kaszę mieszamy z burakami i jajkiem. Formujemy z tego kotleciki. Jeśli się nie trzymają możemy dosypać trochę mąki. Jeśli są za suche ciutkę wody. Obtaczamy je w otrębach lub sezamie. Pieczemy około 20 minut w piekarniku nagrzanym do 180 stopni w połowie czasu przewracając je na drugą stronę. Kotleciki możemy też usmażyć na smalczyku roślinnym Smakowita Pajda! Zyskają dodatkowego aromatu.
Smacznego!


Przepis zgłaszam do udziału w konkursie "Smakowita Pajda to kulinarna frajda!" zorganizowanym przez Majankę, którego sponsorem są ZT Kruszwica S.A. producent smalczyku roślinnego Smakowita Pajda.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz